Wat levert het op voor de leerling?
Leerlingen leren Engels op een natuurlijke en speelse manier met Total Physical Response (TPR), waarbij ze actief meebewegen met de lesstof. Daardoor blijven woorden en zinnen beter hangen en raken leerlingen vertrouwd met Engels zonder druk. Coöperatieve werkvormen zorgen voor gezamenlijke deelname en plezier. Zo ontwikkelen ze hun taalvaardigheid, bouwen ze zelfvertrouwen op en hebben ze een voorsprong in de brugklas.
Wat levert het op voor de leerkracht?
De methode biedt een duidelijke structuur met ruimte voor differentiatie zonder extra voorbereidingstijd. Dankzij coöperatieve werkvormen, TPR activiteiten en visuale ondersteuning geef je effectief Engels ook zonder een taalexpert te zijn. Je voelt je zeker voor de klas met praktische en energieke lessen die de leerlingen aansteken.
Wat levert het op voor de school?
Stepping Stones Junior ondersteunt de brede ontwikkeling van leerlingen en biedt een doorgaande leerlijn voor Engels. De methode is eenvoudig te implementeren, groeit mee met de school en biedt ruimte voor persoonlijke accenten van lesgeven. De didactiek, actieve werkvormen en stapsgewijze aanpak maken lesgeven eenvoudig, effectief en toegankelijk.
Wil je aan de slag met goede én leuke Engelse lessen? In het oriëntatiewebinar vertelt de methodespecialist van Noordhoff hoe je Stepping Stones Junior kunt inzetten in jouw klas (vanaf groep 1 tot en met groep 8).
Samen zingen en chanten is niet alleen leuk, er zijn veel meer redenen waarom het juist heel goed werkt bij het leren van een vreemde taal. Wat die redenen zijn en wat een chant precies is, lees je in deze whitepaper.
Stepping Stones Junior sluit perfect aan op de meest gebruikte methode Engels in het VO: Stepping Stones. Met de doorlopende leerlijn Engels van Stepping Stones Junior naar Stepping Stones zorg je voor een doorlopende leerlijn én vergroot je het zelfvertrouwen van je leerlingen.