Kinderen kijken

STEAM by Heutink

Science, Technology, Engineering, Arts, Mathmatics.

Blokken

Wat is STEAM?

Met STEAM stimuleer je de ontwikkeling van wetenschappelijk denken en werken.
Hierbij zijn twee factoren van belang. Het juiste leerproces: werken vanuit denken, doen, delen. Én een complete leeromgeving: de Makerspace. Samen vormen ze de basis voor STEAM.
Lees meer

  • het proces
    Het proces: denken, doen, delen

    Denken: kennis doe je op door een probleem te begrijpen en ontdekken. Doen: vaardigheden als samenwerken, creatief en kritisch denken ontwikkel je door een oplossing te ontwerpen en te maken. Delen: de basis voor wetenschappelijk denken en werken wordt gelegd door te willen weten en begrijpen wat je hebt gedaan en je bevindingen te delen. Dit ontwerp- en leerproces vormt de basis voor de Makerspace.

  • makerspace
    De omgeving: de Makerspace

    Zet kennis om naar actie in de Makerspace. Dit is de plek waar je samen ideeën tot leven brengt en aan een uitdaging werkt. Alles op je eigen niveau. Deze leeromgeving, bestaande uit verschillende materialen en faciliteiten, vormt de basis voor het ontwerp- en leerproces: denken, doen, delen.

Bij STEAM draait het om uitdagingen. Je herkent een probleem en met de juiste kennis, vaardigheden en houding los je het op.”

cks makerspace

Ruimte voor het leerproces van denken, doen en delen

Van karton en duct tape tot aan STEAM-sets met motoren en sensoren.
De Makerspace is de ruimte waar het leerproces plaatsvindt. Deze ruimte is zo ingericht dat leerlingen worden geïnspireerd tot denken, doen en delen. De leerlingen mogen gebruikmaken van alle mogelijkheden die de Makerspace biedt.
Binnenkijken

Meer informatie over STEAM

Blader door de brochure, bekijk de video of neem contact met ons op voor meer informatie.




steam

Heutinks STEAMbassadeur

Het STEAM by Heutink label biedt handvatten om het brede begrip STEAM naar de praktijk te vertalen.
De omvangrijke lijn omvat alles voor het aanleren van basiskennis, het werken aan vaardigheden, het verrijken van het materialenaanbod en het creëren van de Makerspace. STEAMbassadeur Jeroen Grolman helpt je hier graag bij!
Neem contact op