Kennis & inspiratie


INSPIRATIE voor uw organisatie

Heeft u onze inspiratieboeken Inspiratie voor uw inrichting en Alles voor de onderbouw al bekeken? Met deze online aanvulling sluiten wij aan bij deze mooie boeken en willen wij u inspireren aan de hand van praktijkvoorbeelden. Referenties, achtergrondverhalen, tips, ideeën en handige downloads, allemaal aan de hand van herkenbare ruimtes en activiteiten. Binnenkijken bij de buren, horen hoe anderen te werk gaan, verassende en inspirerende oplossingen, invalshoeken en ideeën.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier inspiratie voor uw inrichting of Bekijk hier Alles voor de onderbouw


Terugblik | Mediawijsheid Netwerk eXperience

Geschreven op donderdag 20 juli 2017

Onderwijsconsulent Anthony van der Zande van Heutink ICT heeft onlangs de Mediawijsheid Netwerk Experience gevolgd en doet verslag van de highlights, tips, trucs en verwijzingen naar gratis apps. Benieuwd naar zijn bevindingen?
Lees verder

Quest Junior | Voor nieuwsgierige jongens en meisjes

Geschreven op dinsdag 11 juli 2017

Quest heeft onlangs een nieuwe uitgave gelanceerd: Quest Junior. Speciaal voor nieuwsgierige jongens en meisjes tussen de 8 en 12 jaar. Afgelopen maand werden al 500.000 kinderen blijgemaakt met de allereerste Quest Junior.
Lees verder

Daarom Heutink Academie

Geschreven op woensdag 5 juli 2017

Lees hier waarom inmiddels ruim 600 basisscholen gebruik maken van het online platform van de Heutink Academie voor de professionalisering van hun team.
Lees verder

Wat kunnen kleuters met ICT?

Geschreven op woensdag 28 juni 2017

Digitalisering van het onderwijs begint tegenwoordig al bij de jongste leerlingen. Maar hoe gaat u om met ICT in de kleutergroep? Welke doelen wilt u halen? Hoe pakt u het aan? Welke hardware is nodig? Allemaal vragen die aan bod komen tijdens de nieuwe Heutink ICT cursus die komend schooljaar van start gaat: de Kleuteracademie.
Lees verder

Een bovenschools ICT'er van Heutink ICT

Geschreven op vrijdag 23 juni 2017

In het onderwijs neemt de werkdruk toe. Er wordt steeds meer gefocust op het primaire proces. De meeste scholen hebben een goed doordacht ICT-beleidsplan, maar de uitvoering komt in het nauw doordat de ICT’ers er nauwelijks tijd voor hebben. Heutink ICT biedt een mogelijke oplossing.
Lees verder

Muziekmethode Kazoo gaat op in 123ZING

Geschreven op woensdag 14 juni 2017

Na de lancering van Kazoo, ruim een jaar geleden, bundelt Het Koninklijk Concertgebouw zijn krachten met 123ZING. De door Blink ontwikkelde modules van Kazoo zullen worden toegevoegd aan het aanbod van 123ZING. Dit betekent ook dat de muziekmethode Kazoo per direct niet meer leverbaar is bij Heutink. Meer weten?
Lees verder

Blended learning met de Blender

Geschreven op maandag 22 mei 2017

De Blender brengt het beste van boeken én digitaal samen! Werkt u met een methode van Noordhoff Uitgevers en wilt u een eerste stap richting digitalisering maken? Met de Blender kunnen u en uw leerlingen zelf uitproberen welke mix van papier en digitaal het beste werkt.
Lees verder

3Dkanjers | UPDATE

Geschreven op woensdag 17 mei 2017

Bent u al bezig met 3D-printen binnen uw school of organisatie? In deze update over 3Dkanjers aandacht voor het nieuwste magazine en de validatie door Registerleraar. Interessant voor iedereen die geïnteresseerd is in het 3D-printen en werkt met kinderen (PO, SO en VO).
Lees verder

Nieuwe methode? | Start met een implementatietraject

Geschreven op woensdag 26 april 2017

Het invoeren van een methode is meer dan een methode aanschaffen en ermee starten. Een passend implementatietraject leidt tot een goede invoering en inbedding van de methode op school en in de klas. Want een goed begin is het halve werk.
Lees verder

Start met professionaliseren

Geschreven op woensdag 26 april 2017

Heutink Trainingen blijft zich ontwikkelen. Iedere maand lanceren we een aantal nieuwe cursussen en voorzien we verouderde cursussen van nieuwe en actuele content. Tijd voor een overzicht van de cursussen die afgelopen maand gelanceerd zijn. Tijd voor professionaliseren!
Lees verder