Recensie Bouw een landschap

Geschreven op vrijdag 17 februari 2017

Aan de slag met Bouw een landschap

Met Bouw een landschap maken kinderen kennis met plattegronden, aanzichten, legenda's en coördinaten. Een leuk spel om al spelend het ruimtelijk inzicht mee te oefenen en verbeteren, ook geschikt voor groep 3. Het kind kan de verschillende plattegronden nabouwen met de bijgeleverde ruimtelijke figuren (geometrische vormen en dieren) en nakijken door de plattegrond om te draaien. De ene keer is een plattegrond opgebouwd vanuit het vooraanzicht, de andere keer vanuit het zij- of bovenaanzicht.

De recensie

Voor klasvanjuflinda.nl heeft Juf Linda zelf het spel Bouw een landschap uitgeprobeerd en haar bevindingen met ons gedeeld. Lees de recensie hier.

Wie zit er achter klasvanjuflinda.nl?

Linda Willemsen is in 2011 afgestudeerd aan de PABO en heeft ervaring in de onderbouw van de basisschool. Daarnaast is ze actief op social media en met het bloggen op haar website. Haar interesses liggen op het gebied van taal, rekenen en zorg en hier heeft ze al veel over geschreven. In januari 2013 heeft zij haar eerste twee boeken uitgebracht: 'Letter van de week' en ’50 lesideeën voor de onderbouw’. Daarnaast heeft zij ook een aantal E-books geschreven, te vinden op haar website. Linda wil andere leerkrachten graag inspireren om kennis op een leuke en enthousiaste manier over te dragen, zodat het leren een feestje wordt! Op klasvanjuflinda.nl zijn verschillende lesideeën, reviews van boeken en materialen en vele inspirerende blogs over het basisonderwijs te vinden. Inmiddels is Juf Linda niet de enige die de blogs schrijft. Zij wordt aangevuld door verschillende interessante gast-bloggers, allen werkzaam in het basisonderwijs en met een groot hart voor het jonge kind.

Meer over Bouw een landschap en soortgelijke materialen

Wilt u meer informatie over Bouw een landschap of het spel bestellen, klik dan hier. Hieronder vindt u meer ontwikkelingsmaterialen die ook mee kunnen helpen bij het ontwikkelen van ruimtelijk inzicht.

Bouw een huis   Bouw een berg 3 Dimensies

Meer ontwikkelingsmaterialen onder de loep

Bekijk hier meer productrecensies en tips voor het gebruik van verschillende ontwikkelingsmaterialen. Wilt u meer weten over ons ontwikkelingsmateriaal dan kunt u terecht bij onze klantenservice of uw adviseur.