Recensie StoryTales

Geschreven op dinsdag 31 mei 2016

Met LEGO® Education spelen én aan woordenschat werken!

StoryTales van LEGO® Education verrijkt de woordenschat en helpt kinderen verhalen te bedenken, visualiseren én vertellen. In de bak zitten ruim 100 losse onderdelen waarmee telkens weer andere personages,  scènes en verhalen gecreëerd kunnen worden. Door het gebruik van de bijgeleverde achtergrondkaarten (5 dubbelzijdige kaarten) kunnen kinderen zelf bepalen wáár hun verhaal zich afspeelt. Kiezen ze voor een onbekende planeet, het magische sprookjesbos of de traditionele speeltuin? Met de verschillende DUPLO figuren kunnen personages bedacht worden die tot leven komen en zo tot de mooiste verhalen leiden. Naast het bouwen is dit materiaal bij uitstek geschikt voor de woordenschatontwikkeling en communicatie. Samen of individueel bepalen waar het verhaal zich afspeelt, wié er een rol in het verhaal krijgen en wát er zich afspeelt. Als afsluiting biedt StoryTales volop kansen om het presenteren onder de knie te krijgen. Wat is er nu leuker dan je eigen verhaal te mogen vertellen aan een groep vol nieuwsgierige toehoorders?!

Uitgebreide recensie

Juf Linda heeft StoryTales uitgeprobeerd in haar groep 2/3 en deelt haar bevindingen op haar website.
Lees hier de recensie.

Wie is klasvanjuflinda.nl?

Op klasvanjuflinda.nl zijn verschillende lesideeën, reviews van boeken en materialen en vele inspirerende blogs over het basisonderwijs te vinden. Linda Willemsen is in 2011 afgestudeerd aan de PABO en heeft ervaring in de onderbouw van de basisschool. Daarnaast is ze actief op Social Media en met het bloggen op haar website. Haar interesses liggen op het gebied van taal, rekenen en zorg en hier heeft ze al veel over geschreven. In januari 2013 is haar eerste boek uitgekomen, namelijk ‘Letter van de week’ en in maart 2013 volgde haar tweede boek ’50 lesideeën voor de onderbouw’. Daarnaast heeft ze ook een aantal E-books geschreven, die op haar website te vinden zijn. Linda wil andere leerkrachten graag inspireren om kennis op een leuke en enthousiaste manier over te dragen, zodat het leren een feestje wordt!

Meer over dit product

Bekijk hieronder meer informatie over StoryTales en onze aanvullingen die wellicht nóg meer uit de verhalen van het jonge kind kunnen halen.

StoryTales