Handelend rekenen met Jegro

Geschreven op dinsdag 24 mei 2016

 

Het doen en begrijpen van rekenen 

Van abstract naar concreet

Bij het leren rekenen is het belangrijk dat leerlingen actief en fysiek betrokken worden. Hierdoor wordt een stevige basis gelegd vanuit het doen en het begrijpen. Jegro ontwikkelt materialen die leerlingen uitdagen om direct aan de slag te gaan en die hen helpen om moeilijke of abstracte lesstof concreet te maken. Hierdoor kunnen zij zich deze lesstof op een handelende en prettige manier eigen maken. Zo komen ze op een actieve wijze van het informele naar het formele handelen.

Oefenen

Daarnaast biedt Jegro materialen om de opgedane rekenvaardigheden op veel verschillende manieren in te oefenen en te automatiseren. Iets wat van groot belang is voor het vlot leren rekenen.

Kwaliteit

Tenslotte is de hoge kwaliteit van de Jegro materialen een belangrijk uitgangspunt. Duurzaamheid, milieu vriendelijkheid en ergonomie spelen een belangrijke rol.

Nieuwe handige rekenproducten

Automatiseren met de tafel- en deelhulp
Het automatiseren van bewerkingen, zoals optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen is belangrijk voor de rekenkundige ontwikkeling. De tafel- en deelhulp bieden een leuke en zinvolle afwisseling op het bestaande automatiseeraanbod.

         

 

 

 

 

 

 

 

042030 Tafelhulp 
042032 Deelhulp 

 

Rekenrail tot 20
Al meer dan 150 jaar geleden werd het kralensnoer geïntroduceerd in het rekenonderwijs. Het snoer biedt leerlingen de mogelijkheid om gestructureerd en inzichtelijk aan getalbegrip te werken. Jegro heeft nu een nieuw en innovatief product ontwikkeld, de Rekenrail, dat de sterke punten van het kralensnoer heeft behouden maar origineler en eenvoudiger in gebruik is. Daarnaast biedt het extra gebruiksmogelijkheden doordat het aantal kralen gemakkelijk beperkt en weer uitgebreid kan worden.

          068169 Rekenrail tot 20

Ruimtelijk inzicht oefenen met 3-dimensies
Het ruimtelijk inzicht ontstaat vanuit de ruimtelijke oriëntatie. Een kind leert de omringende ruimte te interpreteren en te benoemen. Via kijken en handelen, vormt het zich een beeld van de realiteit. Wanneer een kind zich deze vaardigheid niet goed eigen maakt, kan dit de rekenvaardigheden beïnvloeden. Concrete bouwopdrachten, zoals bij het spel 3-dimensies, stimuleren de ontwikkeling van het ruimtelijk inzicht. Wanneer er veel op driedimensionaal niveau geoefend wordt, zal dit het abstracte denken ten goede komen en kan er daarna verantwoord in het platte vlak gewerkt worden.

 

        

          

 

 

 

 

 

 

 

068.089 3 Dimensies

 

Snel uitwisbare cijferclips
U kunt de herschrijfbare clips gebruiken om ankergetallen aan te geven op een kralensnoer. Of tel in sprongen en gebruik de clips om de antwoorden weer te geven.

            

 

 

042.480 Cijferclips
068.190 Kralensnoer

 

Meer informatie

Voor meer informatie over JEGRO of andere rekenmaterialen kunt u terecht bij onze klantenservice of uw adviseur