Quest test | spelenderwijs leren programmeren met de Bee-Bot

Geschreven op woensdag 2 december 2015

 

Commando: links!

Spelenderwijs de eerste stappen zetten op het gebied van programmeren doe je met de Bee-Bot. Dit robotje in
de vorm van een bij heeft zeven knoppen op zijn rug waarmee je hem verschillende commando’s kunt geven.
Bijvoorbeeld: twee stappen vooruit, één keer naar rechts draaien en dan weer een stap naar voren. Die stappen
zijn vijftien centimeter groot, dus overzichtelijk. Hoe leuk is het om een parcours uit te zetten en de robot te program-meren zodat hij op tijd naar links en naar rechts gaat en onderweg niets omstoot?

Vooruit denken, problemen oplossen en commando's geven

Kinderen worden uitgedaagd om vooruit te denken, problemen op te lossen en zorgvuldige commando’s te geven.
Er zijn diverse matten voor het robotje, elk met uiteenlopende opdrachten, zoals lezen en woorden maken, topografie, verkeer en techniek. Zoontje van net vijf spelde zonder problemen zijn naam. De weg van de ‘m’ naar de ‘i’ had mis-
schien wat korter gekund. Een buurjongetje van negen zette meteen een ambitieus parcours door de kamer uit.
Voor hem was het hooguit een beetje teleurstellend dat hij maximaal 40 commando’s kon programmeren.

Kant en klare opdrachten of eenvoudig zelf opdrachten ontwerpen

Het aantrekkelijke van de Bee-Bot voor de les is dat de docent zelf opdrachten kan ontwerpen. Met accessoires en zelf ontworpen illustraties, landkaarten, vormen, letters of cijfers kan de leerkracht zijn leerlingen een op maat gemaakte
les aanbieden. De Bee-Bot is oplaadbaar via de usb-aansluiting op een pc.

  

Meer over de Bee-Bot

Bekijk dit product. 

Heutink en Quest samen wijzer

Sinds kort steken Quest en Heutink de nieuwsgierige koppen bij elkaar. En wat blijkt… de combinatie werkt! Heutink
heeft als totaalleverancier de missie het trefpunt voor educatie en ontwikkeling te zijn, voor iedereen die hier mee
te maken heeft. Quest vult deze missie prima aan door kinderen te prikkelen, te enthousiasmeren en uit te dagen.
Het stimuleren van het probleemoplossend vermogen is een van de leukste uitdagingen bij kinderen. Zélf vragen formuleren en zélf op zoek gaan naar antwoorden en oplossingen… hoe betrokken wil je ze krijgen?! Het eerste
resultaat van deze inspirerende samenwerking is de Quest EXPERIMENT. Het team van Quest is letterlijk zélf aan
de slag gegaan met verschillende materialen uit ons assortiment. Dit keer voornamelijk gericht op het technisch onderwijs. Hun ervaringen zijn vastgelegd in Quest EXPERIMENT, een blad vol achtergrondartikelen, feiten, weetjes, testresultaten, ervaringen van kinderen met onze materialen, suggesties en ideeën voor de leerkracht om de ze
materialen toe te passen. Leuk om te lezen. Nog leuker om te doen!

Vanaf nu zult u steeds meer gaan merken van deze inspirerende samenwerking. De komende weken vindt u in ons
Kennis & Inspiratie blog diverse items terug met daarin boeiende, vernieuwende suggesties en achtergrondinfo. Nieuwsgierig geworden? Hou dan ons blog in de gaten.

Een exemplaar van Quest  EXPERIMENT ontvangen?

Quest EXPERIMENT gemist in uw brievenbus of was een collega u voor? Vraag hier Quest EXPERIMENT aan.

Meer van Quest

Nieuwsitem Quest  test | Mini microscoop Easy-scope wordt zélf onder de loep genomen > Lezen
Nieuwsitem Quest  test | Leren programmeren met de Bendoo box > Lezen
Nieuwsitem Quest test | Tekenen in 3D > Lezen
Nieuwsitem Quest | De maakrevolutie is hier > Lezen