Klantenservice

Jaarbestelling

Heeft u een vraag over het plaatsen van uw jaarbestelling? Kijk eerst even in onderstaande veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

 

Wat kan ik met de Jaarbestel assistent?

Binnen uw 'Mijn Heutink' omgeving vindt u onder 'Tools' de Jaarbestel assistent. Met deze tool loopt u in enkele stappen door de jaarbestelling van vorig jaar. De Jaarbestel assistent laat zien welke artikelen vorig jaar besteld zijn, welke artikelen geretourneerd zijn en welke artikelen op een later moment zijn nabesteld. In slechts enkele stappen is uw jaarbestelling compleet.

Voordelen van de Jaarbestel assistent

  • Inzicht in de artikelen die vorig jaar tijdens de jaarbestelling zijn besteld
  • Voorkomt dezelfde retouraanvragen als vorig jaar
  • Artikelen uitverkocht? Alternatieven worden getoond
  • U wordt geattendeerd op artikelen die u vorig jaar nabesteld heeft zodat u deze meteen kunt meebestellen

Om u op weg te helpen met de Jaarbestel assistent hebben we de verschillende stappen voorzien van een korte beschrijving. Mocht u toch vastlopen of hulp nodig hebben neem dan contact op met uw verkoop binnendienstmedewerker. We helpen u graag verder!

Hoe kopieer ik een bestellijst naar een collega?

Naast het inkijken en kopiëren van bestellingen kunt u ook bestellijsten kopiëren naar collega's. Handig wanneer u eerst vanuit één account werkte en nu via verschillende accounts. Zo kunnen collega's werken vanuit vorige bestellijsten. Een bestellijst kopiëren naar een collega kunt u bij 'Mijn bestellijsten'.

  • Klik op het tandwieltje achter de bestellijst en vervolgens op 'kopie maken'.

  • U kunt de bestellijst een nieuwe naam meegeven (bijvoorbeeld; groep 3 2019/2020) en vervolgens selecteren naar welke collega u de bestellijst wilt kopiëren.

  • Uw collega kan deze gekopieerde bestellijst terugvinden in Mijn Heutink - 'Mijn bestellijsten'.

 

Wat vul ik in bij 'kenmerk'?

Aan het einde van het bestelproces wordt u gevraagd om uw bestellijst een 'kenmerk' mee te geven. Vul bij het veld 'kenmerk' uw jaargroep in. Dit kenmerk vermelden we dan op de factuur en op de doos. Handig bij het uitpakken!

 

Wat is een 'type' bestellijst?

Als u een bestellijst wilt doorsturen wordt u ook gevraagd welk 'type' bestelling het is. Deze vraag wordt u gesteld voor een nog betere en snellere verwerking in ons magazijn. Kies bij het plaatsen van een jaarbestelling daarom altijd voor 'type jaarbestelling'. Ook als dit om een nabestelling van uw jaarbestelling gaat.
Gaat u een compleet nieuwe methode bestellen? Kies dan voor 'type methodische invoering'.

 

Wanneer wordt mijn jaarbestelling geleverd?

  • Heeft u uw jaarbestelling verstuurd? Wij zorgen ervoor dat deze binnen 10 werkdagen bij u op school is.
  • Wilt u graag een specifieke dag afspreken wanneer uw jaarbestelling afgeleverd wordt? Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.
  • Wanneer u een specifieke dag heeft afgesproken dan kan uw jaarbestelling alleen tijdens werktijden worden afgeleverd. Helaas kunnen we geen tijdstip voor het afleveren van uw jaarbestelling afspreken.

 

Waar kan ik zien welke collega's kunnen bestellen via Heutink.nl?

In de Mijn Heutink omgeving bestaat de optie Accountbeheer. Hierin kunt u als beheerder of administrator de gebruikers van uw organisatie instellen.


In bovenstaand scherm kunt u de persoonsgegevens wijzigen. Klik wel altijd op 'gegevens opslaan' onderaan deze pagina.
U kunt ook een bestaand account verwijderen, bijvoorbeeld wanneer een collega uit dienst gaat. Klik binnen de omgeving 'Accountbeheer' op het account van de desbetreffende collega. Onderaan deze pagina kunt u klikken op de knop 'Account verwijderen'.

 

Hoe voeg ik een (nieuwe) collega toe zodat hij/zij ook kan bestellen?

  • Klik rechtsboven in beeld op 'Nieuw account aanmaken'
  • Vul de gegevens in van de persoon voor wie u een account wilt aanmaken en klik onderaan de pagina op 'Account toevoegen'
  • Er wordt nu een email verstuurd naar het emailadres dat door u voor dit nieuwe account is ingegeven. Indien een reactie van de toegevoegde persoon uitblijft, kunt u de email opnieuw sturen.
  • Zodra de uitgenodigde persoon op de activatielink in de email klikt, kunt u deze terugvinden in uw accountbeheer-omgeving.
  • Vervolgens kan uw collega met het zojuist aangemaakte account inloggen. U kunt nu ook een eventuele autorisatie instellen.

 

Waar kan ik nakijken of het autorisatieproces goed ingericht is?

In de omgeving 'Accountbeheer' kunt u per gebruiker aangeven of u bestelling wilt autoriseren zodra deze boven een bepaald bedrag komt. Om hiervan gebruik te kunnen maken dient u onder 'Autorisatie' > 'Autorisatie beheer' eenmalig de contactpersonen die autorisaties mogen verlenen en de daarbij behorende bedragen in te geven.
Meer informatie over het autorisatieproces? Klik hier.

 

Hoe bestel ik mijn softwarelicenties?

Om een helder en duidelijk overzicht te krijgen van de kosten voor educatieve sofware, hebben wij de softwarecalculator ontwikkeld. U vindt de softwarecalculator in Mijn Heutink. Deze calculator laat u in slechts enkele stappen zien wat de desbetreffende software gaat kosten voor uw school. Daarnaast kunt u de geselecteerde software ook heel gemakkelijk omzetten in een bestelling.
Meer informatie over 'software bestellen'? Klik hier.

Inloggen

Log in om een bestelling te plaatsen

  • 100+ jaar ervaring
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Grootste assortiment
  • Direct uit voorraad leverbaar (m.u.v. meubilair & ICT)